Terapia pedagogiczna
Jeśli twoje dziecko:
- niechętnie chodzi do szkoły;
- napotyka na niepowodzenia szkolne;
- meczy się przy czytaniu i pisaniu;
- niechętnie odrabia prace domowe;
- ma problemy z ortografią;
- ma zdiagnozowaną lub podejrzewasz u niego dysleksję rozwojową, dysgrafię, dysortografię czy też dyskalkulię…
…zapraszamy na zajęcia terapii pedagogicznej.
TERAPIA PEDAGOGICZNA to indywidualna lub grupowa pomoc dziecku m. in. w korygowaniu i kompensowaniu zaburzeń i braków utrudniających uczenie się w tym dysleksji rozwojowej. To oddziaływanie za pomocą środków psychopedagogicznych na przyczyny i przejawy trudności w uczeniu się, mające na celu eliminowanie niepowodzeń szkolnych oraz ich ujemnych konsekwencji (poziom samooceny, niechęć do dalszej nauki, zaburzenia koncentracji uwagi, zaburzenia kontaktów interpersonalnych, nerwice, trudna i patologiczna sytuacja domowa- zbyt duży nacisk na naukę), likwidowanie przyczyn, wyrównywanie wiadomości szkolnych, kompensacja .
Cele terapii pedagogicznej:
- stymulowanie rozwoju dziecka – jest to cel nadrzędny;
- stymulowanie i usprawnianie rozwoju funkcji psycho-motorycznych;
- wyrównywanie braków w wiadomościach i umiejętnościach;
- eliminowanie niepowodzeń szkolnych poprzez różne techniki i metody terapeutyczne;
- eliminowanie niepowodzeń emocjonalno – społecznych i ich konsekwencji.
- Bardzo ważnym i istotnym efektem zajęć terapii pedagogicznej jest to, że są one efektywne i powodują zmiany (np. zmiana nastawienia do nauki, pracy, opanowanie niechęci do szkoły).
Dobór metod pracy podyktowany jest trudnościami jakie ma dziecko.
OFERUJEMY w ramach TERAPII PEDAGOGICZNEJ:
- pomoc w zakresie:
dysleksji rozwojowej oraz jej ryzyka;
dysgrafii (trudności w pisaniu tzw. niezgrabne pismo);
dysortografii (trudności w opanowaniu poprawnej pisowni, w tym błędów ortograficznych);
dyskalkulii (trudności w uczeniu się matematyki). - zajęcia wyrównawcze tzn. wyrównywanie braków programowych;
- przygotowanie do sprawdzianów zewnętrznych w szkole podstawowej, tj. sprawdzianu trzecioklasisty i sprawdzianu szóstoklasisty;
- naukę poprzez zabawę – stymulowanie i usprawnianie funkcji psychomotorycznych za pomocą gier edukacyjnych, programów multimedialnych, łamigłówek, rebusów, itp.;
- pracę w oparciu o Program Edukacyjno – Terapeutyczny „Ortograffiti”.
O PROGRAMIE EDUKACYJNO – TERAPEUTYCZNYM ORTOGRAFFITII
Program Edukacyjno – Terapeutyczny „ORTOGRAFFITI” to kompleksowy system pomocy uczniom z dysleksja. Program realizowany jest wspólnie z Polskim Towarzystwem Dysleksji.
Praca w oparciu o program ma na celu:
Stymulację wszystkich funkcji poznawczych – wzrokowo-przestrzennych, słuchowo-językowych, motorycznych;
Rozwijanie umiejętności szkolnych– szczególnie czytania w zakresie techniki, tempa, a także rozumienia czytanej treści, jak również pisania w zakresie poprawności ortograficznej, konstruowania różnych form wypowiedzi i sprawności grafomotorycznej.
PROGRAM OPRACOWANY JEST W SERIACH DLA POSZCZEGÓLNYCH ETAPÓW KSZTAŁCENIA:
- ORTOGRAFFITI Z BRATKIEM – seria dla uczniów pierwszego etapu edukacyjnego, czyli dla klas I-III
- ORTOGRAFFITI dla klas IV – VI
- dla uczniów z trudnościami w nauce czytania i pisania:
– I poziom – łatwiejszy,
– II poziom – trudniejszy;
dla uczniów z trudnościami w nauce matematyki;
– dla uczniów z dysgrafia lub niskim poziomem pisma;
3. ORTOGRAFFITI dla gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych.
Wszystkie serie zawierają ćwiczenia rozwijają funkcje wzrokowe i słuchowo-językowe, koncentrację uwagi, percepcję, pamięć, koordynację wzrokowo-ruchowo-słuchową, orientację w kierunkach, logiczne myślenie, technikę czytania, czytanie ze zrozumieniem oraz umiejętność poprawnego pisania i wypowiadania się. Zadania są tak pomyślane, by wzbogacały wiedzę i słownictwo uczniów. Treść zadań została skorelowana z podstawą programową z zakresu języka polskiego oraz innych przedmiotów.
Aby dowiedzieć się więcej o programie kliknij : www.ortograffiti.pl